Какво Успешните Мениджъри Не Правят (4-та част)

29 юли 2018   •   няма коментари   
Какво Успешните Мениджъри Не Правят (4-та част)

Успешните мениджъри не желаят да бъдат като героите във фирмата си, които вършат и знаят всичко по-добре и вместо служителите си

Те знаят много добре, че да правиш всичко и да разрешаваш всеки изникнал проблем само, за да покажеш на екипа си, че си най-добрия и най-трудолюбивия е огрома глупост. Някои от тези мениджъри стигат толкова далече в тази грешка, че често можете да чуете от тях „Видяхте ли? Служителите ми са мързеливи, не ги е грижа за нищо, аз върша всичко вместо тях. За това нямам време. Като пожарникар съм, който трябва да гаси всеки изникнал пожар. Те не помат отговорност. Няма начин да ги мотивирам и т.н.“

Докато мислиш за себе си, като човекът, който може, знае и извършва всяка една дейност във фирмата и докато искаш да показваш това на хората си, ще си останеш пожарникар. Това, което наблюдавам напоследък е, че има много мениджъри, които са горди от факта, че са пожарникари. Дори сякаш се чувстват добре докато се оплакват от липсата на време и стрес, за да подчертаят превъзходството си. Ако това е и твоя случай – тогава ДОБРЕ. Просто спри с оплакването и продължавай тази твоя игра. В края на краищата избора ти е над всичко.

Но ако вършиш всичко, защото те е страх да делегираш, то страхът ти идва от незнание. Не знаеш дали задачата, която си дал за изпълнение ще бъде свършена така, както трябва. Не знаеш дали служителите ти те лъжат или се преструват, че работят. Ако това е твоя слувай, има няколко решения за него:

  1. Не приемай всеки проблем, който идва от екипа ти. Все пак служителите са, за да вършат работата и да решават проблемите от тяхната позиция. Искай от тях решения на проблемите.

  2. Трябва да знаеш, че има различни типажи служители, видовете им определят на кого можеш да делегираш по-отговорна задача, както и от кого какво да очакваш. Това е нещо, което всеки мениджър би трябвало да знае – истинската личност зад маската, за да разбере способностите на служителя и лоялността му. Познаването на хората дава спокойствие и по-голям контрол. Също дава възможността много бързо да определиш на кого какво да делегираш и на кого да се довериш. Това спестява не само време, но и ни предпазва от разочарования. Научи как да разпознаваш хората.

  3.  Проследявай резултатите им. Никой не казва, че трябва да използваш доверие, за да се чувстваш добре докато делегираш. Всъщност точно обратното – трябват ти факти. Резултатите са факти, така че наблюдавай резултатите на служителите си и делегирането ще стане лесно.

 

Етикети:, , ,

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.