Какво Успешните Мениджъри Не Правят (4-та част)

29 юли 2018   •   няма коментари   
Какво Успешните Мениджъри Не Правят (4-та част)

Успешните мениджъри не желаят да бъдат герои във фирмата си, които знаят всичко по-добре от служителите си. Те не вършат работата вместо тях.

Те знаят много добре, че да правиш всичко и да разрешаваш всеки изникнал проблем, само за да покажеш на екипа си, че си най-добрият и най-трудолюбивият, е огрома глупост. Някои от тези мениджъри стигат толкова далече в тази грешка, че често можете да чуете от тях следното: „Видяхте ли? Служителите ми са мързеливи, не ги е грижа за нищо, аз върша всичко вместо тях. Затова нямам време. Като пожарникар съм, който трябва да гаси всеки изникнал пожар. Те не поемат отговорност. Няма начин да ги мотивирам.“ и т.н.

Докато мислиш себе си за човека, който може, знае и извършва всяка една дейност във фирмата, и докато искаш да показваш това на хората си, ще си останеш пожарникар. Това, което наблюдавам напоследък е, че има много мениджъри, които са горди от факта, че са пожарникари. Дори сякаш се чувстват добре, докато се оплакват от липсата на време и наличие на стрес, с които подчертават превъзходството си. Ако това е твоя случай и така ти харесва – просто спри с оплакването и продължавай да играеш тази игра. В края на краищата изборът ти е над всичко.

Но ако вършиш всичко, защото те е страх да делегираш, то страхът ти идва от незнание. Не знаеш дали задачата, която си дал за изпълнение, ще бъде свършена така, както трябва. Не знаеш дали служителите ти те лъжат или се преструват, че работят. Ако това е твоя случай, има няколко решения за него:

  1. Не приемай всеки проблем, който идва от екипа ти. Все пак служителите трябва да вършат работа и да решават проблеми от позицията си. Изисквай да идват при теб с решения на проблемите.

  2. Трябва да знаеш, че има различни типажи служители. От тях зависи на кого можеш да делегираш по-отговорна задача, както и от кого какво можеш да очакваш. Това е нещо, което всеки мениджър би трябвало да знае – истинската личност зад маската, за да може да разбере способностите на служителя и лоялността му. Познаването на хората дава спокойствие и по-голям контрол. Дава също възможност много бързо да определиш на кого какво да делегираш, както и на кого да се довериш. Това спестява не само време, но и ни предпазва от разочарования. Научи как да разпознаваш хората.

  3.  Проследявай резултатите им. Никой не казва, че трябва да използваш доверие, за да се чувстваш добре, докато делегираш. Всъщност точно обратното – трябват ти факти. Резултатите са фактологични, така че наблюдавай резултатите на служителите си и делегирането ще стане лесно.

 

Етикети:, , , , , ,

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.