Мениджър по маркетинг влиза в офиса при Изпълнителния директор със страхотно изглеждащ проект за нов билборд.
Истинско произведение на изкуството… Хубава фотография на руса дама с дълги крака и къса пола.
Стойност на проекта: над 50 000 долара.
Изпълнителният директор трябва да вземе решение. Питам го дали е направил проучване, а той ме гледа все едно съм паднал от Марс.
Предлагам да се направи елементарно проучване, за да се види какви типове клиенти има тяхната компания и какво очакват тези клиенти. Не би трябвало да струва повече от 5% от стойността на билборд-а. Изпълнителният директор най-накрая приема.
Проучването е направено и резултатите показват, че по-голямата част от клиентите им са жени на възраст между 35 и 55 години и това, което търсят, са удобни мебели.
С цялото ми уважение към проекта за билборд но, имайки предвид резултатите от проучването, казвам на Изпълнителния директор, че няма да привлече правилните хора с подобен тип реклама.
Те променят дизайна и показват семейство, предават концепцията за удобство.
По средата на силно конкурентен пазар те увеличават продажбите си, докато по-голямата част от конкурентите им стават свидетели на понижение в търсенето.
Изкуството е важно в цивилизования свят като нещо, което създава бъдещи идеи.
Аз обичам изкуството и обичам да гледам красота.
Рекламната публикация, обаче, е нещо различно.
Това, което един маркетингов мениджър трябва да очаква от един билборд или какъвто и да е друг рекламен материал, са заинтересовани потенциални клиенти. Ако тези хора гледат с ентусиазъм красотата на билборда или рекламата- това е плюс, но не и приоритет. Това е нещо, нужно на художниците, не на маркетолозите.
Маркетингът също не е и „менталнo упражнение“ – маркетингът е да слушаш, да гледаш и да анализираш. Това е трудна работа.
Съветите са ми да се уверите, че вашите маркетолози са анализатори, обичат трудната работа и числата. Използвайте дизайнери след като домашната работа по маркетинг е свършена и се уверете, че те следват концепцията и посланието от проучването.
Знам, че това е предизвикателство в днешния бизнес свят.
Тези, които анализират и слушат, ще постигнат по-добри резултати от своята реклама.
Успех!
Маркетинг съвети от Марк Де Турк
Етикети:арт маркетинг, Маркетинг, маркетинг съвети