Кои са бариерите, които възникват преди самото учене?

2 април 2019   •   няма коментари   
Кои са бариерите, които възникват преди самото учене?

Съществуват две бариери, които възникват още преди да започнем да учим. Разговарям с Моник Де Клерк от New Generation Family, заедно с нея помагаме на родители и учители да разпознават тези бариери, за да помогнат на децата да учат. Разбира се, те са приложими не само за деца и тяхното образование в училище. Могат да се използват със същия успех и при възрастни, които искат да научат нови неща или нов занаят.

Първата бариера, която се появява преди самия учебен процес е липса на намерение. Когато нямаш намерение да учиш, естествено е да ти е по-трудно и да не желаеш да възприемаш материала. За това повечето деца не желаят да ходят на училище, защото трябва да учат. Щом трябва, то не е тяхно лично намерение, а е чуждо, наложено от друг.

Като решение, Моник предлага заедно с детето да потърсите начини, които да му покажат как ученето би му помогнало в живота. Ако само не намира добра причина да учи нещо, то вие можете да му помогнете да види как да прилага наученото в живота.

Някои деца учат, заради оценки. Това е някакво намерение за учене, но не е най-доброто. Постигането на добри оценки, като самоцел, не змачи разбиране на материала.

Втората бариера преди ученето е “Аз знам“. Този начин на мислене вече затваря вратата за възприемане на нова информация. Има решение и за тази бариера, както и за останалите 3, които възникват по време на самото учене и можете да намерите решенията на този линк

Автор: Невена Топалова

Следвайте ни във Facebook

Етикети:, , , , ,

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.