Имаш ли достатъчно късмет, за да постигнеш целите си?
Кое от тези пет твърдения мислиш, че е вярно?
1. „Моите служители решават колко пари ще изкараме“. 2. „Никога няма да бъда по-успешен от родителите си.“ 3. „Бизнес доходите ми се увеличават и намаляват по причини, които са извън моя контрол.“ 4. „Ако някой друг ми помогне, доходите ми ще бъдат много по-високи.“ 5. „Успехът ми до голяма степен се определя от късмета.”
Разбира се, всички тези твърдения са неверни. Късметът може да е с теб днес, а утре -НЕ.
ТИ си този, който контролира успеха си. ТИ определяш доходите си. ТИ носиш отговорност за твоето състояние.
Статистическите данни (числа, които представляват дейности или постижения) показват как се справяте в сравнение с по-ранен период от време. Например, вашата статистика за „Седмичен доход“ показва дали доходите ви се увеличават или намаляват през последните няколко месеца. Когато проследявате няколко дейности, можете да проследите защо вашият доход е нараснал или спаднал. Статистиката може дори да предскаже бъдещето ви.
Например, търговец на автомобили научава, че колкото повече реклами във Facebook публикува, толкова повече хора идват в автомобилния му парк. Клиентите се появяват НЕ защото той има късмет, а защото използва реклами. Като поддържа седмична диаграма, показваща неговата рекламна статистика, той може да контролира колко клиенти идват.
Друг пример: Търговец открива, че продажбите му се увеличават всеки път, когато прекарва свободното си време в изучаване и усъвършенстване на техники за продажби. Повече учебни часове в крайна сметка увеличават броя му продажби. Като проследява седмичното си време за обучение, увеличава приходите си.
Кафенето на Лео
Лео притежава малък ресторант, наречен Leo’s Café. Той прави около 10 000 лева на месец печалба, но се нуждае от 15 000 лева на месец, за да плаща сметките си и да постигне финансовите си цели. Лео решава да използва статистика, за да поеме контрола върху доходите.
Прави няколко статистически графики за последните три месеца. Изчислява числата за всичко, което може: доходи, брой клиенти, време, прекарано в реклама и така нататък. Забелязва, че дневният доход е скочил до 5000 лева в седем отделни дни миналия месец. Никога не е правил това през нито един друг месец. Защо?
Той преглежда поръчките на клиентите за тези дни и открива, че е имало специално събитие във всеки от тези дни. Осъзнава, че е помогнал за организирането на всяко от тези събития в свободното си време или времето си за „промоция“. Например, семейна среща бе организирана от приятеля на Лео, който проведе срещата си в неговото кафене, защото Лео по-рано се видя с приятеля си. За съжаление Лео беше спрял да общува.
В главата му „мига крушка“. „Мислех, че общуването е загуба на време. Наслаждавам се твърде много и си помислих, че трябва да спра. Но това ми носи пари!„
Той утроява броя на статистиката за часовете, в които общува с приятелите си. В рамките на един месец приходите му от кафене се увеличават с 50%. Лео се забавлява и прави нужните му пари.
Как да увеличим личното заплащане
Коя от вашите собствени статистики увеличава заплащането ви? Коя статистика, ако я удвоите, би означавала повече пари за вас?
Например, ако продавате недвижим имот, може да откриете, че ако удвоите броя на обажданията си за продажби, доходите ви се увеличават със 75% или повече!
Можете да създадете диаграма или графика за дейности, които водят до повишения, бонуси и промоции във вашата компания. Това може да са допълнителни часове за извънреден труд, време, прекарано в помощ на нови служители, игри на голф с потенциални клиенти, доброволчески задачи, постижения в краен срок и така нататък. Всяка ценна дейност може да бъде представена с число.
След като откриете дейностите, които увеличават заплащането ви, и ги маркирате на графика, можете да ги принудите да се увеличат. Вие контролирате успеха си.
Препоръки
Създайте статистически графики за всички възможни дейности, които могат да увеличат доходите ви.
Намерете статистиката или статистиките, които рано или късно увеличават доходите ви.
Избутайте тези статистически данни на нови нива и ще управлявате приходите си.
Казвам се Андрей Каменов и съм собственик на Орбисофт, компания изработваща софтуерни системи и сайтове. Харесвам си работата и я върша с желание всеки ден в продължение на 7 години. Въпреки растящия тренд на бизнеса ми дълго време се борих с организациони проблеми с комуникацията с клиентите и продажбата. Имах ясни цели за това къде искам да бъда и какво да постигна, но пътят към постигането им ми бе неясен, объркан с времето все по труден. С няколко думи: „Много работа за малки и незадоволителни резултати.“
След преминаването на семинара “Free Boss” разбрах, че съм изгубил много време в лутане и търсене на сложни системи за организиране на бизнеса, времето, екипа, продуктите и енергията. Тази цялата верига я намерих в курсовете на ‘Ideas’. Работата с Марк и екипа му ми помогна да удвоя продажбите си, да подредя процесите си и да доставям продуктите си навреме. Искрено Препоръчвам работата с Марк и Ideas ако някой има съмнение, може да ми пише на an.kamenov@gmail.com. Ще се радвам да поговоря с него за това.
31.01.2019г.
Андрей Каменов
Мога да споделя, че прилагането на наученото на Вашите семинари даде положителни резултати.
Фактите са следните:
Въведохме лични статистики за всеки от служителите във фирмата. За търговците - това са продажбите в лева, за производството - произведената продукция в лева, за фронт-офиса, приетите поръчки в лева, за бек-офиса, обработените документи в броя и пр.
Накратко, всеки служител има числова характеристика, която отразява неговия седмичен резултат.
Седмичната оперативка провеждаме в петък преди началото на работния ден, понеже търговците пътуват и се връщат по различно време следобед.
На оперативката разглеждаме резултатите на всеки в графичен вид с нанесена линия на тренда за последните 7-8 седмици.
Позитивният тренд получава месечна премия от 25%. Негативният или липсата на тренд нямат санкция.
Резултати:
1. Времето за провеждане на оперативки намаля от 60-90 минути на 10 минути. Прегледа на резултатите на видеостената отнема 1-2 минути.Другото време е за да обсъдим общите мерки за промяна на негативен тренд при някой от колегите. Разбира се, никой не е равнодушен към такъв тип внимание и се стреми да го избегне.
2. Напълно спря негативното облъчване с мнения от асоциалния контингент, който всеки си отглежда. "Пиновете" станаха по-активни и по-често постигат позитивен тренд.
3. Продажбите се увеличиха, произведената продукция нарастна при това, което е най-любопитното - с по-малък брой хора. Моето обяснение на последното е, че това е поради честото отсъствие на асоциалните елементи, които не са способни да работят с постоянно натоварване и високи резултати. Радостното е, че тези хора са "осветени" и техните негативни мнения слабо влияят. Като цяло останалите ги изолираха. Получи се цял социален експеримент!
Мога да пиша още много, но ценейки Вашето време, ОГРОМНО БЛАГОДАРЯ за онова, което научих от Вас, ще се радвам да се срещаме и в бъдеще.
Поздравете Марк,
С моето най-голямо уважение,
ББ, управител на прозиводствена фирма"
Здравей Дарина,
Аз също ти благодаря за прекрасното обучение и персонално към теб за допълнителното отделено време към нас.
Накарахте ме да се вглеждам по различен начин в хората около мен, независимо дали те са наши клиенти или мои близки хора. Никога не се бях замисляла в крайна сметка колко много можеш да бъдеш полезен, когато разпознаеш емоцията в човека си срещу теб и да го накараш да мине в по-високо ниво. Пробвах то. Това е нещо невероятно. Благодаря ти!