Вие сте пред телефона и трябва да се обадите за среща на човек, който никога не сте виждали. Ужас!!!!!! Телефонът звъни. Дринг. Дринг.
Вие: “Здравейте, тук ли е г-н Борисов?”
Секретарката: “Не, той е на среща”
Вие: “О, извинявам се, ще се обадя по-късно”
Ако този диалог ви е познат, моля продължете да четете.
Нека да погледнем малко по-задълбочено повечето разговори, които водим със секретарките днес. Преди всичко, секретарката е личност със свои чувства, емоции, убеждения и гордост. След това, тя може да е много близка до шефа. И най-вероятно тази жена иска да помага и както повечето от нас, тя има проблем с това да получава помощ. Така че, когато я игнорираме, ние нараняваме нейните най-дълбоки чувства.
Ако някой би се обадил по следния начин:
„ Здравейте аз съм Георги Иванов от Булгар Картон. Коя сте Вие?”
„Благодаря Ви, точно от Вас имам нужда. Може би може да ми помогнете? Бих искал да говоря с г-н Борисов …..”
Кой не иска да помага? Така тя ще бъде по-готова да ви помага и да си комуникира с вас, вместо да реагира и да каже редовното: “Шефът е в среща. Той ще се свърже с вас.”
След като въпросът с помощта е уреден сега е ред на контрола. В този случай вие може да я подканите тя да ви контролира, вместо вие да контролирате нея. Може да използвате следното изречение:
“Бих искал да говоря с г-н Борисов. Кога според Вас е най-удобният момент?”
По този начин тя ще се почувства важна и по-малко притискана. В същото време вие ще контролирате ситуацията.
Какво се случи. Току що създадохте приятел в лицето на секретарката. И когато се появите в нейния офис за среща, може да кажете: “Благодаря Ви, вие ми помогнахте за срещата!”Почти е гарантирано, че тя ще отвърне с усмивка: “Няма защо. Г-н Борисов обича да говори за карти.”
Колко струва приятелството на секретарката? Безценно! Хубаво е да имаш приятли в бизнеса.
Успех!
Марк де Турк