Как да „преодолеем“ секретарката по телефона?

8 март 2012   •   няма коментари   
Как да „преодолеем“ секретарката по телефона?

Страхувате ли се да се обадите за среща на клиент или на потенциaлен такъв?

Представяме ви практичен иструмент да се отървете от този страх и да постигнете успех.

Вие сте пред телефона и трябва да се обадите за среща на човек, който никога не сте виждали. Ужас!!!!!! Телефонът звъни. Дринг. Дринг.

Вие: „Здравейте, тук ли е г-н Борисов?“
Секретарката: „Не, той е на среща“
Вие: „О, извинявам се, ще се обадя по-късно“

Ако този диалог ви е познат, моля продължете да четете.

Нека да погледнем малко по-задълбочено повечето разговори, които водим със секретарките днес. Преди всичко, секретарката е личност със свои чувства, емоции, убеждения и гордост. След това, тя може да е много близка до шефа. И най-вероятно тази жена иска да помага и както повечето от нас, тя има проблем с това да получава помощ. Така че, когато я игнорираме, ние нараняваме нейните най-дълбоки чувства.

Ако някой би се обадил по следния начин:

„ Здравейте аз съм Георги Иванов от Булгар Картон. Коя сте Вие?”
„Благодаря Ви, точно от Вас имам нужда. Може би може да ми помогнете? Бих искал да говоря с г-н Борисов …..“

По този начин вие ще я подканите тя да ви помогне.

Кой не иска да помага? Така тя ще бъде по-готова да ви помага и да си комуникира с вас, вместо да реагира и да каже редовното: „Шефът е в среща. Той ще се свърже с вас.“

След като въпросът с помощта е уреден сега е ред на контрола. В този случай вие може да я подканите тя да ви контролира, вместо вие да контролирате нея. Може да използвате следното изречение:

„Бих искал да говоря с г-н Борисов. Кога според Вас е най-удобният момент?“

По този начин тя ще се почувства важна и по-малко притискана. В същото време вие ще контролирате ситуацията.

Как да станеш топ търговец?

Какво се случи. Току що създадохте приятел в лицето на секретарката. И когато се появите в нейния офис за среща, може да кажете: „Благодаря Ви, вие ми помогнахте за срещата!“Почти е гарантирано, че тя ще отвърне с усмивка: „Няма защо. Г-н Борисов обича да говори за карти.“

Колко струва приятелството на секретарката? Безценно! Хубаво е да имаш приятли в бизнеса.

Успех!

Марк де Турк

 

* Специални благодарности на трудовете на г-н Л.Р.Хъбърд и на неговото откритие за механизма Помощ-Контрол.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.