9 април 2012 •
няма коментари
Мъглив или ясен е вашият „сладолед”, когато продавате?
Познавайте трите топки на „сладоледа” на продажбите, особено тази, която сте ВИЕ.
Представете си, че вашия продукт представлява купа сладолед. Първата топка е това, което ВИЕ давате на клиента. Втората топка е това, което вашият продукт или услуга дава на клиента. Последната топка е това, което компанията ви дава на клиентите си.
Сега, представете си, че топките продукт и услуга са константи. Единственото, което се променя е какво ВИЕ давате. Трудно ли ви се струва? Да, така е. Но това е много важен въпрос. В свят, в който продуктите и компаниите не се различават особено много един от друг за клиентите, ВИЕ сте тези, които могат да направят нещата различни.
Задайте си този въпрос- представете си, че много други фирми продават продукт, подобен на вашия, при същите условия и качество. Какво ще пропусне клиента, ако не му продадете точно вие, а някой от вашите конкуренти? И моля ви, бъдете конкретни, без разни клишета и изтъркани фрази като „Аз давам пълна удовлетвореност”. Старайте се да бъдете точни и семпли. И погледнете какво ДАВАТЕ, не кои сте или какво правите.
Много хора казват, че дават доверие. Но доверие е нещо, което се получава (заслужава). Заслужаващ доверие е някой, който се е доказал като такъв. Крайният резултат за клиента от това да бъдеш човек, който заслужава доверие, е -той да се чуства добре, например. Дали хората биха платили за това? Милиони! За това погледенете сами за себе си, не се подценявайте. Вие давате много повече от колкото може да си помислите…
Ето някои неща, които хората споменават, когато им се зададе този въпрос: усмивка, приятелско отношение, внимание, хумур, специална енергия, ентусиазъм, подкрепа… Дали някой би платил за това? Вижте какво повечето хора биха направили за да накарат бебе да се усмихне….Разбира се, това не е лесно упражнение.. Добре дошли на тази планета…
Много хора се крият зад маската на своя продукт или компания, когато продават. Обаче във време на на много силно-конкурентен пазар, ВИЕ правите разликата. Затова какво ВИЕ ДАВАТЕ е най-важното. Колкото повече сте себе си, толкова повече тази променлива ще бъде по-успешна. По-важна дори от вашия продукт.
Разбира се, това каето продуктът и компанията дава на клиента също е от значение. Те представляват втората и трета сладоледена топка на вашите продажби. Така и за тях трябва да бъдете конкретни, семпли и избягвайте клишета (като добро качество на добра цена). И наистина трябва да бъдете много индивидуални в това, какво продуктът и компанията ДАВАТ на клиента, а не какво представляват.
Но ако при цялата тази конкуренция, на пазар, където качеството и цената са почти единтични, всеки се скрие зад продукта или компанията, този, който не го направи ще има много по-голям шанс, да спечели сделката.
Автор: Марк Де Турк
Етикети:мотивация, Продажби, търговец