Много мениджъри достигат до едно ниво на развитие на бизнеса и после изпитват трудност да продължат нагоре поради една голяма грешка. А именно да се държиш и да мислиш, като жертва. Да вярваш, че си притиснат до стената е всъщност да вярваш на собствените си мисловни ограничения или по друг начин казано – да имаш манталитета на жертва.
Какво всъщност значи да бъдеш жертва? Това е човек, който е не може да упражнява контрол, няма такъв и се страхува да има контрол върху ситуациите в живота. Резултатът от това е човек, който не поема отговорност. Тези хора винаги обвиняват пазара, служителите или правителството. Ако откриете, че придобивате този манталитет от време на време, задайте си следните въпроси: „Кой е отговорен за успеха ми и в бизнеса, и в живота?“ Кой е отговорен за щастието ми?“. Правилният отговор е – Аз.
Давам един истински пример на собственик на бизнес, който имаше мисленето на жертва. На срещата ни той започна да се оплаква: как няма кой да работи, как служителите не поемат отговорност, колко е малък пазара, как той нищо не може да направи, колко е нечестен живота и как нищо не е възможно. Това, че прехвърляше отговорността на другите, влияеше негативно както на физическото му, така и на менталното му ниво. На всяко предлагано от нас решение за подобрение на бизнеса, той отговаряше с проблем. На всяка показана възможност, той отвръщаше с „невъзможно“. Тогава казахме „нищо според теб не може да се направи, защо просто не приключиш с този бизнес“. Това естесвено не беше опция за него и най-накрая осъзна, че е време наистина да промени нещо.
В допълнение към горепосочените има и други често срещани фрази, които жертвите използват: Трябва; Нуждая се; Никога това не съм го правил; Не знам как; Не става; Ами ако се проваля; Не е моя вината; Никога; Винаги; Добре ще опитам.
Първият и най-лесен начин да започнеш промяната по пътя към успеха е да започнеш да променяш себе си. След като на теб ти се струва, че нищо не е възможно как можеш да очакваш твоите хора да виждат нещата по различен начин или да очакваш да поемат отговорност, още повече като ти самия не го правиш. Мениджъра трябва да бъде модел, защото всичко започва първо от него.
Ако искаш да изградиш успешен екип, успешен бизнес, красиви резултати в живота си, то първото нещо, с което трябва да започнеш е да спреш да се оплакваш, да спреш с обвиненията, които изпозваш, като извинение за своята безпомощност и след това да започнеш да си връщаш контрола. Записвай си какво мислиш и казваш през деня и промени тези типични изрази на жертвата, започни да самодисциплинираш мислите си.
Всеки има проблеми и ситуации, но някои успяват да имат контрол върху тях, докато жертвата дори не се опитва да влияе на ситуацията. Напротив, предпочита да бъде контролирана от проблема и да се влияе от него. Как да започнем да упражняваме контрол – просто вижте, кои малки стъпки можете да предприемете всеки ден, за да имате малко повече контрол. Направете лист с тези стъпки за всяка сфера в живота си и ги изпълнявайте. Забравете да чакате късмета да ви се усмихне, а сам бъдете късмета си. Така ще увеличите отговорността си и ще изградите повече увереност в себе си. Това ще ви помогне да изживеете живота, който искате.
УСПЕШНИТЕ МЕНИДЖЪРИ НЕ МИСЛЯТ КАТО ЖЕРТВА. 9 ТАЙНИ ЗА ПО-ДОБЪР КОНТРОЛ
Twitter Nevena Topalova
Прочетете същo Какво Успешните мениджъри Не Правят (Част 1)
Етикети:control, how to have more control in your business, how to have more control in your life, motivation, success, victim, What Successful Managers Don’t Do (Part 2), бизнес, бизнесмени, жертва, как да бъдем успешни, Какво Успешните Мениджъри Не Правят, контрол, лидер. мениджърски умения, мениджър, тайни за контрол, умения, успех