Кои са най-често срещаните проблеми в една фирма?

22 април 2021   •   няма коментари   
Кои са най-често срещаните проблеми в една фирма?

Скоро попаднах на една интересна извадка от проучване, която реших да споделя с Вас.

Изследванията на Крис Зоок и Джеймс Алън от Бейн показват, че 94% от предизвикателствата в бизнеса са вътрешни.
 
И кои са 5-те най-често срещани проблеми на фирмите?
 
 Липса на ясна посока
Представете си, че пътувате към непозната дестинация, или пътувате към дестинация, за която не са дадени никакви указания как да стигнете до там. Или имате някакви указания, но те са неясни или непълни. Не е ли изнервящо?
Сега си представете организация, която прави същото. Няма цел или няма инструкции как да се постигне целта. Какво мислите, че ще се случи с организацията?

Трудности да се слеят различните личности и да се превърнат в сплотен и обединен екип
Всички можем да се съгласим, че една от най-предизвикателните задачи на ръководителите е да се ръководят хора, нали? Едно от най-важните неща, които наблюдавам, че липсват в екипите, с които сме работили, е знанието, че всеки един е брънка от едно по-голямо цяло, и като такава разменя нещо от своята работа с останалите в екипа. 
 
Неуспех при разработването на ключови компетенции
Замислете се само за секунда – дали всеки Ваш служител знае и гони точен резултат от своята работа? Или просто се работи, работи, работи, без задоволителни резултати?
 
Недобра комуникация и липса на обратна връзка
Комуникацията е съществен елемент за ефективната работа. Това означава, че общуването, било то устно или писмено, трябва да бъде ефективно и ефикасно. Освен това трябва да може да тече от всяка страна. Във 90% от фирмите, които съм наблюдавала, липсва едно жизненоважно правило – кой комуникира какво на кого, кога и как. А когато това не е ясно се получават комуникационни и организационни „спагети“.
 
Липса на осъзнатост
За да работи една организация безпроблемно, със сигурност има много неща, които трябва да бъдат наблюдавани и разглеждани. Но всеки човек в организацията има свое собствено натоварване. В резултат на това комуникацията и посоката страдат и ръководителите не могат да видят цялата картина, за да забележат действително дали и къде нещо се обърква. Как ще можете да разрешите работните проблеми, ако дори не сте наясно с това кои са?
 
Забележете, почти всички от тези проблеми са изцяло в контрола на фирматана ръководителя. Въпреки това, поглеждайки отделните елементи, този списък изглежда доста обезсърчителен.
 
От къде изобщо да започне човек?
 
Отново и отново действията (или бездействието) на мениджърите, са скритата първопричина за тези затруднения.
 
Независимо как подхождате към предизвикателствата, важно е да предприемете действия сега. Ако игнорирате предизвикателствата, надявате се да изчезнат или по друг начин избягвате да ги идентифицирате и решите, рискувате да станат по-големи, по-трудоемки и да причинят по-големи проблеми по пътя.
 
За щастие всъщност има сравнително просто нещо, което ще Ви помогне да облекчите много от тези основни организационни проблеми моментално:

Автор: Дарина Малеева

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.