Няма по интересна и по-предизвикателна работа от тази да продаваш. Не говорим за онзи вид продажби, в който стоиш спокойно и чакаш клиента да ти даде поръчка, а ти само да я регистрираш и изпълниш. Става въпрос за активно продаване, за истински търговци, които търсят нови клиенти , изправят се пред възражения, срещат различни емоции, водят комуникация.
Тест лична ефективност за управители
Някои от тези емоции са положителни, а други не. Сигурна съм, че всеки търговец е преживявал и продължава да преживява следното: Ентусиазиран е, иска да постигне резултат, свързва се с клиент или проспект, опитва се да създаде добра комуникация, но среща неодобрение. Затваря или му затварят телефона и емоцията му съвсем вече не е ентусиазъм особено когато трябва да направи следващо обаждане. Следователно обаждането му е било неуспешно. Дори понякога емоцията му става страх, а в подобна емоция човек забравя как да се справи с възраженията и му е трудно да продължи.
Причината да се случва това е механизмът на ума, който действа така: всеки път, когато се проваляш, съзнанието ти извиква стари подобни случки и започва да ги използва, което води до физически и емоционални проблеми. Това се случва много бързо и неосъзнато. Но резултатът от него е търговец, който не е в сегашно време, поради което се притеснява да направи следващо обаждане.
Това е една от причините бизнес консултантът Марк Де Турк да започва всеки тренинг с важността от това да си в сегашно време. Има конкретни неща, които можеш да направиш, за да се самодисциплинираш да си в сегашно време.