Какви са личните ползи от организиране за един ръководител?

20 юли 2020   •   няма коментари   
Какви са личните ползи от организиране за един ръководител?

Искам да ви разкажа една история за организиране.

Преди точно една година при нас попадна един много симпатичен ръководител. В момента, в който се видяхме, беше пълен пожарникар – нямаше време за нищо, а във фирмата му всички изглеждаха доста спокойни и бавни, докато неговият телефон не спираше да звъни и по време на срещата ни се наложи три пъти да ме остави да го чакам, защото трябваше да гаси пожари. Беше видно, че имаше нужда от добро организиране.

Разбрахме се, че първо ще дойде на семинара „Свободен шеф“, понеже най-спешната нужда беше да разбере какво са „шапките“ (отговорностите, които включват обаче и крайните резултати) и как да ги делегира.

След обучението даваме домашна работа, която е всеки ръководител да си изработи всички шапки, които носи, и главният герой в тази история много съвестно я изпълни.

Видяхме се на второто обучение, „Стратегически тайни за организация“, където ми показа шапките си. Прилагам снимка, за да видите и вие:

За колко функции си мислите, че отговаряте.

По време на семинара говорим за 21 основни „шапки“ (функции), които съществуват във ВСЯКА една фирма. Познавайки ситуацията в неговата се засмях, благодарих му за добре свършената работа и му казах, че за всяка шапка, която носи, но НЕ ОСЪЗНАВА, че носи (като де факто това е една от основните причини, заради които повечето ръководители страдат от липса на свободно време) аз ще му слагам по една.

Така изглеждаше в края на тренинга:

За колко отговаряте наистина

Защо ви показвам това?

Защото повечето ръководители не осъзнават голяма част от шапките, които носят и за които отговарят. А ако не осъзнаваш нещо не можеш да го делегираш, тежи ти и ти яде от времето, като накрая на деня се чудиш как да се клонираш, защото има твърде много работа, която все още не си свършил. Заради това голяма част от ръководителите имат проблеми и в личния си живот в семейството си. Осъзнаването, на първо място, е ключът към доброто организиране.

На практика промяната започва с ОСЪЗНАВАНЕТО на шапките, които носите. Това е единият от резултатите от обучението „Тайни за стратегическа организация“.

Вижте какво отговори господинът от снимките на въпроса с какво му помогна това обучение:

„Ползата за мен беше смазваща. Нали знаеш – като не знаеш каква е причината защо нямаш свободно време и си зарит от работа просто го правиш (работиш), понеже всички го правят и решаваш, че така е нормално.

След семинара си казах „Пич, ти носиш 21 шапки“, но така и не предприех веднага действие, за да променя нещо.

Да де, но колкото повече работех, толкова все по-осезаема ставаше тежестта на всичките тези шапки, и понеже вече знаех причината, най-накрая реших, че мога да се организирам, да структурирам, за да раздам.

Сега всеки ден гледам през призмата на шапките – коя шапка на кого да дам, става все по-добре с всеки изминал ден, се чувствам леко, имам повече свободно време, и, най-важното, чувствам се спокоен, защото знам какво трябва да направя.

За мен този тренинг за стратегическо организиране е един от най-важните, които трябва да посетите, ако срещате някоя от следните трудности:

– Нямате достатъчно свободно време

– Работите в семейна фирма

– Имате съдружник

Защото ще ви отвори очите!

Етикети:, ,

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.