22 юли 2016 •
няма коментари
Избягвайте тези грешки:
1. Вие сте единственият, който може да го направи правилно
Макар че можете да бъдете най-добрият в справянето с отговорности, вашият бизнес ще фалира, ако вие сте този, който трябва да се справя с всичко. Повечето служители искат да допринесат за развитието на бизнеса, но са неспособни да развият пълния си потенциал без да бъдат обучени.
2. Липса на отчетност
Недостатъчното време или способност да се създаде отчeтна система води до катастрофа. Да наемеш и назначиш служител е чудесно, но ако не възложите на хората статистики и не внедрите система, чрез която да определите дали са продуктивни или не, в резултат и двамата ще се окажете в ситуация, която няма да е печеливша за никого.
3. Правилно наемане от първия път
Наемането на персонал може да причини стрес, да отнеме време в непродуктивни опити. Ето защо наемането на правилния човек от първия път е от решаващо значение и е задължително, ако искате да спестите хиляди и хиляди левове. Наемането на голям брой служители не е решение, тъй като за всеки нает разходите са много по-високи, отколкото предполагате.
4. Работа с вашите служители
Повечето собственици и мениджъри искат техните служители просто да свикнат и да продължат да работят, но нямат времето и търпението да ги обучат. Въпреки че е много важно за собствениците и мениджърите, за да не се окажат в „микро мениджмънт“ ситуация, ако просто им давате един куп устни задачки още от първия им работен ден и очаквате да помнят всичко, то това е рецептата за провал. Най-добрият начин да се справите с това, е да им осигурите ръководства, които да съдържат всички очакващи се от тях задължения, функции, процедури, имена и контакти, които да използват, и чак след това ги оставете да продължат с работата си.
5. Обслужвайте клиентите си така, сякаш животът ви зависи от това
Всъщност животът на вашия бизнес наистина зависи от това. Най-важният елемент в бизнеса са вашите клиенти. Без тях нямаше да има бизнес. Да имате политиката да предоставяте това, което сте обещали, е от съществено значение, но да може да дадете повече от това – така ще се отличите от конкуренцията. И това би могло да направи разликата между „да останеш в бизнеса“ и „масивно разрастване“. Това не означава, че трябва да давате повече от продуктите ви или да правите повече услуги. Обикновени неща като тези, направени с грижа и внимание, ще свършат доста добра работа и ще оставят приятно впечатление:
-
Винаги се отнасяйте с клиента добре, бъдете позитивни и весели около него;
-
Проследявайте клиента след продажба. Грижете се той да е доволен и поправете нещата, ако не е. Някои хора се страхуват да направят стъпката с поправянето, тъй като не искат да разберат отговора или трябва да похарчат пари, за да го направят. Все пак това действие може да създаде толкова нови бизнес възможности, идващи от щастливи клиенти, които ви препоръчват и дават референции, че е почти лудост да не го направите!
Последвайте ни във Facebook
Свободен превод от http://hubbardcollege.org
© 2016 HubbardCollege of Administration. All Rights Reserved. The TIGER Symbol is a trademark owned by Hubbard College of Administration International. HUBBARD is a trademark and is used pursuant to a licensing agreement. Hubbard College of Administration is licensed by the Bureau for Private Postsecondary Education. The Hubbard College of Administration International admits students of any race, color, religion, national or ethnic origin to all the rights and privileges, programs and activities generally accorded or made available to the students at the school. It does not discriminate on the basis of race, color, religion, national or ethnic origin in administration of its educational policies and other school administered programs.
|
Етикети:management, бизнес грешки, грешки в бизнеса, собственик, управител