Попаднах в един форум, където преди известно време е започната нова тема със следния въпрос: „Здравейте! Въпросът може да ви се стори глупав, но какво прави всъщност един мениджър? Какви са му задълженията? Стресираща ли е работата му и има ли свободно време?„
Реших да споделя някои от отговорите, които, силно се надявам, идват от служители. Би било тъжно да са на някой мениджър.
– „Във всяка фирма е различно, но в общи линии се правят презентации, търсят се клиенти, давам им се оферти, следи се изготвянето на продукта, монтажа и т. н. Общо взетодвижи се целия производствен и търговски процес.“
– „Мениджмънт“ означава „управление“. Буквално означава „да успяваш“ да свършиш някаква работа и да ѝ решаваш проблемите, да взимаш отговорни решения.
– „Мениджъри стават най-вече хладнокръвните играчи. Управляващи фирми за максимално икономическа изгода. Те не се интересуват от моралното състояние и благополучие на народа. Тях не ги интересува дали дали заплатите ще са нормални, стига да привличат клиенти.“
Защо Ви споделям това?
На първо място се надявам да се усмихнете 🙂
На второ място се надявам да се замислите, понеже това са напълно реални коментари от истински хора, които най-вероятно са нечии служители. Напоследък думите мениджмънт и мениджър са много модерни, но Вие знаете ли какво означава мениджър за Вашите служители? А знаете ли дали това, което означава за Вас се припокрива с тяхната идея?
Играете ли ролята на пожарникар, а не на мениджър? Разб…
9 юни @ 10:00 am – 6:00 pm
Наблюдавам, че все по-често повсеместно мениджър е нарицателно за „човека, при когото отивам като имам проблем, който ще ми каже какво да направя, за да го реша“.
Ако после се чудите защо като мениджър нямате достатъчно свободно време – това е една от основните причини.
Ако искате да разберете коя е слабостта на мениджърите, знанието за която ще ви помогне да заемете ролята на мениджър в истинската й дефиниция:
Човекът, който не върши работата сам а се уверява, че служителите сами вършат работата си, грижи се за тях, организира ги и планира разрастването на дейността.
Казвам се Андрей Каменов и съм собственик на Орбисофт, компания изработваща софтуерни системи и сайтове. Харесвам си работата и я върша с желание всеки ден в продължение на 7 години. Въпреки растящия тренд на бизнеса ми дълго време се борих с организациони проблеми с комуникацията с клиентите и продажбата. Имах ясни цели за това къде искам да бъда и какво да постигна, но пътят към постигането им ми бе неясен, объркан с времето все по труден. С няколко думи: „Много работа за малки и незадоволителни резултати.“
След преминаването на семинара “Free Boss” разбрах, че съм изгубил много време в лутане и търсене на сложни системи за организиране на бизнеса, времето, екипа, продуктите и енергията. Тази цялата верига я намерих в курсовете на ‘Ideas’. Работата с Марк и екипа му ми помогна да удвоя продажбите си, да подредя процесите си и да доставям продуктите си навреме. Искрено Препоръчвам работата с Марк и Ideas ако някой има съмнение, може да ми пише на an.kamenov@gmail.com. Ще се радвам да поговоря с него за това.
31.01.2019г.
Андрей Каменов
Здравей Дарина,
Аз също ти благодаря за прекрасното обучение и персонално към теб за допълнителното отделено време към нас.
Накарахте ме да се вглеждам по различен начин в хората около мен, независимо дали те са наши клиенти или мои близки хора. Никога не се бях замисляла в крайна сметка колко много можеш да бъдеш полезен, когато разпознаеш емоцията в човека си срещу теб и да го накараш да мине в по-високо ниво. Пробвах то. Това е нещо невероятно. Благодаря ти!
В очакване но нови срещи!
Поздрави,
Аделина Йорданова
КРАСКО
Мога да споделя, че прилагането на наученото на Вашите семинари даде положителни резултати.
Фактите са следните:
Въведохме лични статистики за всеки от служителите във фирмата. За търговците - това са продажбите в лева, за производството - произведената продукция в лева, за фронт-офиса, приетите поръчки в лева, за бек-офиса, обработените документи в броя и пр.
Накратко, всеки служител има числова характеристика, която отразява неговия седмичен резултат.
Седмичната оперативка провеждаме в петък преди началото на работния ден, понеже търговците пътуват и се връщат по различно време следобед.
На оперативката разглеждаме резултатите на всеки в графичен вид с нанесена линия на тренда за последните 7-8 седмици.
Позитивният тренд получава месечна премия от 25%. Негативният или липсата на тренд нямат санкция.
Резултати:
1. Времето за провеждане на оперативки намаля от 60-90 минути на 10 минути. Прегледа на резултатите на видеостената отнема 1-2 минути.Другото време е за да обсъдим общите мерки за промяна на негативен тренд при някой от колегите. Разбира се, никой не е равнодушен към такъв тип внимание и се стреми да го избегне.
2. Напълно спря негативното облъчване с мнения от асоциалния контингент, който всеки си отглежда. "Пиновете" станаха по-активни и по-често постигат позитивен тренд.
3. Продажбите се увеличиха, произведената продукция нарастна при това, което е най-любопитното - с по-малък брой хора. Моето обяснение на последното е, че това е поради честото отсъствие на асоциалните елементи, които не са способни да работят с постоянно натоварване и високи резултати. Радостното е, че тези хора са "осветени" и техните негативни мнения слабо влияят. Като цяло останалите ги изолираха. Получи се цял социален експеримент!
Мога да пиша още много, но ценейки Вашето време, ОГРОМНО БЛАГОДАРЯ за онова, което научих от Вас, ще се радвам да се срещаме и в бъдеще.