Много мениджъри се притесняват да кажат директно на служителите си, какво искат да получават, като комуникация, за да не пилеят време, което и без това нямат. Сигурно ти се е случвало някой от екипа постоянно да идва при теб и да иска какви ли не отговори на какви ли не проблеми, които принципно той сам трябва да реши. Наел си човек, за да свърши част от твоята работа, а не за да добавя още проблеми, които ти трябва да отмяташ.
Има само 4 неща, които всеки мениджър НЕ иска да получава от екипа си:
1) Някой да изисква решение на проблем, който се предполага, че трябва да бъде решен от хората, назначени за това. Шефе, какво да правя тук, кажи как да се справя с това, може ли да решиш този проблем, има такъв проблем, какво е решението и т.н. Ако искаш да превърнеш хората си в тотални роботи и себе си в още по-зает и натоварен човек, който няма време да осигури успеха на фирмата си, то просто давай решения на всеки човек.
3) Данни – или просто бръщолевене, данни с които не можеш да свършиш никаква работа, нещо което няма връзка с твоята и целта на фирмата. Това не е информация.
2) Изопачена истина– това може да включва слухове, клюки, лъжа, негативни мнения. Това отнема от 66% от времето, вниманието и енергията на хората. Всяка погрешна информация подадена на мениджъра, дърпа екипа и успеха на фирмата надолу.
3) „Връщане на топката“ – Казваш „Този месец искам да се свърши това“ и човекът, който трябва да го свърши казва ЗАЩО?; Ами..; НЕ.
Да, не е лесно да си мениджър. Но има основни правила, които ще направят живота ти, като мениджър, по-лесен.
Той също така дава примери за това, което мениджърът не иска да получава. Ще намерите решение какво да правите, за да не губите време и енергия.
Това, което трябва да направиш е просто да пуснеш видеото на служителите си. Можеш дори да го включиш в тяхната обучаваща програма, още при постъпването им.
Казвам се Андрей Каменов и съм собственик на Орбисофт, компания изработваща софтуерни системи и сайтове. Харесвам си работата и я върша с желание всеки ден в продължение на 7 години. Въпреки растящия тренд на бизнеса ми дълго време се борих с организациони проблеми с комуникацията с клиентите и продажбата. Имах ясни цели за това къде искам да бъда и какво да постигна, но пътят към постигането им ми бе неясен, объркан с времето все по труден. С няколко думи: „Много работа за малки и незадоволителни резултати.“
След преминаването на семинара “Free Boss” разбрах, че съм изгубил много време в лутане и търсене на сложни системи за организиране на бизнеса, времето, екипа, продуктите и енергията. Тази цялата верига я намерих в курсовете на ‘Ideas’. Работата с Марк и екипа му ми помогна да удвоя продажбите си, да подредя процесите си и да доставям продуктите си навреме. Искрено Препоръчвам работата с Марк и Ideas ако някой има съмнение, може да ми пише на an.kamenov@gmail.com. Ще се радвам да поговоря с него за това.
31.01.2019г.
Андрей Каменов
Здравей Дарина,
Аз също ти благодаря за прекрасното обучение и персонално към теб за допълнителното отделено време към нас.
Накарахте ме да се вглеждам по различен начин в хората около мен, независимо дали те са наши клиенти или мои близки хора. Никога не се бях замисляла в крайна сметка колко много можеш да бъдеш полезен, когато разпознаеш емоцията в човека си срещу теб и да го накараш да мине в по-високо ниво. Пробвах то. Това е нещо невероятно. Благодаря ти!
В очакване но нови срещи!
Поздрави,
Аделина Йорданова
КРАСКО
Мога да споделя, че прилагането на наученото на Вашите семинари даде положителни резултати.
Фактите са следните:
Въведохме лични статистики за всеки от служителите във фирмата. За търговците - това са продажбите в лева, за производството - произведената продукция в лева, за фронт-офиса, приетите поръчки в лева, за бек-офиса, обработените документи в броя и пр.
Накратко, всеки служител има числова характеристика, която отразява неговия седмичен резултат.
Седмичната оперативка провеждаме в петък преди началото на работния ден, понеже търговците пътуват и се връщат по различно време следобед.
На оперативката разглеждаме резултатите на всеки в графичен вид с нанесена линия на тренда за последните 7-8 седмици.
Позитивният тренд получава месечна премия от 25%. Негативният или липсата на тренд нямат санкция.
Резултати:
1. Времето за провеждане на оперативки намаля от 60-90 минути на 10 минути. Прегледа на резултатите на видеостената отнема 1-2 минути.Другото време е за да обсъдим общите мерки за промяна на негативен тренд при някой от колегите. Разбира се, никой не е равнодушен към такъв тип внимание и се стреми да го избегне.
2. Напълно спря негативното облъчване с мнения от асоциалния контингент, който всеки си отглежда. "Пиновете" станаха по-активни и по-често постигат позитивен тренд.
3. Продажбите се увеличиха, произведената продукция нарастна при това, което е най-любопитното - с по-малък брой хора. Моето обяснение на последното е, че това е поради честото отсъствие на асоциалните елементи, които не са способни да работят с постоянно натоварване и високи резултати. Радостното е, че тези хора са "осветени" и техните негативни мнения слабо влияят. Като цяло останалите ги изолираха. Получи се цял социален експеримент!
Мога да пиша още много, но ценейки Вашето време, ОГРОМНО БЛАГОДАРЯ за онова, което научих от Вас, ще се радвам да се срещаме и в бъдеще.