Много мениджъри се притесняват да кажат директно на служителите си, какво искат да получават, като комуникация, за да не пилеят време, което и без това нямат. Сигурно ти се е случвало някой от екипа постоянно да идва при теб и да иска какви ли не отговори на какви ли не проблеми, които принципно той сам трябва да реши. Наел си човек, за да свърши част от твоята работа, а не за да добавя още проблеми, които ти трябва да отмяташ.
Има само 4 неща, които всеки мениджър НЕ иска да получава от екипа си:
1) Някой да изисква решение на проблем, който се предполага, че трябва да бъде решен от хората, назначени за това. Шефе, какво да правя тук, кажи как да се справя с това, може ли да решиш този проблем, има такъв проблем, какво е решението и т.н. Ако искаш да превърнеш хората си в тотални роботи и себе си в още по-зает и натоварен човек, който няма време да осигури успеха на фирмата си, то просто давай решения на всеки човек.
3) Данни – или просто бръщолевене, данни с които не можеш да свършиш никаква работа, нещо което няма връзка с твоята и целта на фирмата. Това не е информация.
2) Изопачена истина– това може да включва слухове, клюки, лъжа, негативни мнения. Това отнема от 66% от времето, вниманието и енергията на хората. Всяка погрешна информация подадена на мениджъра, дърпа екипа и успеха на фирмата надолу.
3) „Връщане на топката“ – Казваш „Този месец искам да се свърши това“ и човекът, който трябва да го свърши казва ЗАЩО?; Ами..; НЕ.
Да, не е лесно да си мениджър. Но има основни правила, които ще направят живота ти, като мениджър, по-лесен.
Той също така дава примери за това, което мениджърът не иска да получава. Ще намерите решение какво да правите, за да не губите време и енергия.
Това, което трябва да направиш е просто да пуснеш видеото на служителите си. Можеш дори да го включиш в тяхната обучаваща програма, още при постъпването им.